15 augusti 2011

Vörå

Idag har jag börjat skolan igen. Jag hade varken köpt nya pennor eller ny ryggsäck, men det gick nog bra ändå. Rätt kort dag men med en hel del information. Som jag antar det ska vara första dagen. Pendlade fram och tillbaka till skolan idag, tillsammans med två Pedersöretjejer.

Nu är jag för andra gången idag i Vörå. Nu i min lägenhet, som faktiskt börjar bli helt okej. När jag får el blir det nog ännu bättre. Det mesta är inplockat i skåpen, glas, muggar, mat, dammsugaren, lakan osv. Far har byggt ihop min säng, jag har bäddat och så har jag klätt in min halvfula soffa med ett blått tyg jag fick av hjärtats mor. Datorn har fått sin egen plats, klockan är upphängd och nya stövlar inför höstens regn och rusk är inhandlade.
Nu är det bara för mig att invänta folk som vill hälsa på mig. Mor och far kommer säkert hit igen, kanske min bror tror jag kommer norrut snart, kanske hjärtat har tid att komma nångång, har hört rykten om att min kära mormor ska komma på besök.
Det här blir nog bra. Som sagt; allt ordnar sig!

På onsdag kommer vi ha vår första självstudie dag vilket i praktiken (iaf delvis) betyder att jag kommer vara hemhemma. Åker alltså tillbaka till Jeppis redan imorgon. Men lika bra är det, så får jag återförenas med min telefon och så får jag ta med mig en dyna nästa gång jag kommer hit... och så hoppas jag att elen är på när jag kommer hit på onsdagkväll/torsdag.

Nu ska jag sova och hoppas på att jag vaknar imorgon utan alarmet på telefonen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar