25 augusti 2011

Städdag

Dagen till ära har jag städat Sjuan. Det blänker från diskbänken, spisen är skurad, golvet har dammsugits och badrummet doftar gott och fräscht. Gosh vad länge det kan ta att städa trots att här inte är så stort! Nåja, blir skönt att på södagskvällen komma till en finstädad lägenhet!

Imorgon är det kort dag i skolan. Tack och lov för det! Fredagar är överlag kortare och eftersom att jag inte kommer vara med på IT-kursen så blir dagen, för min del, en till timme kortare. Hurra för det!
Imorgon är det också begravning och sedan "privat minnesstund" vid Pavis med familjen, hjärtat, Jannes och såklart faffa. Skulle helst slippa båda delarna. Mat vid Pavis skulle jag vanligtvis inte tacka nej till men att fara dit rödgråten, som jag troligtvis kommer vara, efter en begravning står inte högst på vill-göra-listan. Men tydligen var det så de ville ha det, mannen och sönerna.

Nåja, nu lite antaomi-läsning och sen sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar