27 januari 2010

Ångest och läsning

Morgonen gryr och jag har inte sovit en blund. Har för mycket att tänka på. En massa tankar som snurrar runt och blir till ångest.
Det jag angstar mest över just nu är väl nog finskan. Läste ett mail tidigare ikväll, jag fått från distansgymnasiet, var det stod vad jag förväntas göra och kunna innan kursen är slut inom nån vecka. Oh my.. jag vet att mycket hänger på inställningen, men jag kommer helt enkelt inte klara det. Det är tydligen inte meningen att jag ska bli student, så enkelt är det.
Har också angstat över att jag tappade bort mina ringar under resan. Varför tog jag med dom? Stupid me. Har funderat och grubblat över var dom kan vara och det enda jag kommer fram till är att jag glömt dem i Berlin men jag mailade min host dad där och han sade att dom sökt men inte hittat ringarna... Hoppas man kan lita på honom, han var ju rätt...speciell.
När jag gav upp med allt tänkande och grubblande började jag på med en powerpoint presentation om min resa som jag ska visa när jag berättar om mitt äventyr i Bonässkola i slutet av nästa vecka. Kom inte speciellt lånt trots att jag höll på länge.. men så går det när man inte är speciellt bra på att fixa, laga och ha sig.

Nu väljer jag mellan tre saker att göra 1) Gå ut och gå en sväng 2) Ta en dusch 3) Läsa en bok. Går jag ut och går kommer mamma flippa. "Int måst du ut å gå den här tiden om du int ha sovd nå. Int får du tag på nå sömn om du e ut" Visserligen är hon inte vaken nu men skulle nog vara det när jag är hemma igen.
Tar jag en dusch kommer jag säkert väcka både mamma och pappa vilket inte låter som en bra idé.
Finns inte så många förslag kvar då... men det gör inte så mycket. Har en bok jag började på med när vi var i Mexico men har bara kommit till mitten av andra kapitlet..

Läsningsdags alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar