27 januari 2010

Nerver av stål?

Jahapp, och vad här hänt dom senaste dagarna då? Inte så värst mycket kan jag lova.
Söndagen började jag med dansträningar inför den årliga dansteatern JKG brukar ställa till med. I år är det Robin Hood som är storyn. Efter träningarna minns jag faktiskt inte vad jag gjorde..
Måndagen började sent. Var duktig tjej och ställde väckarklockan på inte allt för sent även om jag inte har något för mej på dagarna. Hmm.. gick väl sådär. I stället för att snooza när klockan ringde stängde jag av den i sömnen och vaknade inte förrän Viktor ringde - halv 3 på eftermiddagen. Fuck. Skulle ju inte sova så länge. Klev upp, duschade, hoppade i kläder och körde till Viktor som bjöd på kaffe och...frukost?
När kaffet var uppdrucket var det bara att snälllt hoppa i bilen till Sandsund för att dra lekgymnastik för dom rara barnen. Gick helt bra. Dom var snälla och söta och gjorde som jag sade. Sen blev det ett träningspass. Muskel step. Super skoj och sådär lagom tungt!
Hem, snabb dusch, kaffe med grabbarna.

Idag, har jag väl inte gjort sådär jätte massor. Kaffe på stan med Viktor, lekgymnastik för inte allt för snälla och rara barn i Ytteresse (eller några av dem är snälla och rara, några bara springer runt utan att lyssna vad jag säger). Ibland förvånas jag själv över mitt tålamod. Även fast jag redan sagt åt samma unge sjutioelva gånger att komma ner från ribbstolarna, inte kasta bollen, komma ner från scenen och lyssna på vad jag säger så orkar jag hålla mig från att gasta och skrika som jag egetligen skulle vilja. Efter lekgymnastiken var det dans för 9-12 åringarna. Gick helt okej för dem idag. Nästa gång kanske vi kommer igenom hela dansserien.
Senare ikväll har jag pluggat lite matte med Viktor. Gick helt okej tycker jag, speciellt med tanke på att jag inte räknat matte på sisådär ett år. Var faktiskt riktigt skoj. Borde plugga lite imorgon också nu när jag fått blodad tand. Borde plugga finska också... borde.. men kommer antagligen inte göra det...

Nu är det nog sovdags. Har en liten kisse som redan sover på min arm vilket inte precis underlättar skrivandet. Men hon är liten och söt så hon får sova vidare.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar