28 januari 2010

Vardagsglädje

Haha. Såklart kröp jag inte ner i sängen när jag planerade det. Typiskt mig att börja ändra, fixa och ha mig. Gjorde ett försök till att få min blogg mera som jag vill ha den. Lyckades inte riktigt men nu är jag iaf en bit på vägen. Får fortsätta en annan dag när ivern kommer på.

Dessutom kom jag på något... något som jag egentligen tänkt på rätt länge. Vardagsglädje. Kanske är det bara i mitt huvud det finns ett sånt ord, kanske finns det på riktigt. Anyway, vardagsglädje är ett av mina favorit ord, tycker om ordet som ord samt innebörden av det. Vardagsglädje, glädje i vardagen. Tror jag ska plita ner någon form av vardagsglädje varje dag. Vardagsglädje för mig behöver inte vara någon stor sak. Antingen kan det vara något jag och vännerna haft sjukt roligt åt, någon liten stund under dagen när man känt att nu är jag lycklig, nån liten sak någon gjort för dej eller något du gjort för någon annan.

Dagens vardagsglädje tror jag får bli mitt långa telefonsamtal med Milena. Gillar långa telefonsamtal och att det dessutom var med någon jag inte pratat med på länge gjorde saken ännu bättre.

Okej. NU är det sovdags (läs: läsedags).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar