28 maj 2010

Headache

Trots en riktigt jäklig huvudvärk som inte vill ge med sig, en stressad, bitter och tvär mor, en otrevlig tant vid sjukhuset när jag ringde dit, ett öga (ögonlock) som värker, sämre syn på etta öga, en rektor som aldrig gillats och försenat tåg så har jag, hittills, haft en helt bra dag.
Studiehandledaren vid PG, en betydligt trevligare typ vid sjukhuset, sömn på tåget, en random lycklig person vid perrongen i Bennäs, ljudböcker, en snygg amerikans buisnessman som satt bredvid mig på tåget och trevliga släktingar är sånt man blir på bra humör av.

Amerikanen "Excuse me, do you know when we arrive in Helsinki?"
Jag "I think we arrive at 5:07, but to be honest I'm not sure cuz' I don't speak finnish and they just announce the changes in the schedule on finnish."
Ameikanen "You don't speak finnish either? Haha, so we're kind of screwed."

Och så snackade vi finlandssvenskhet en stund. Varför är inte finnar lika trevliga som amerikaner? Det är verklgien en grej jag saknar från USA. Alla är snälla, öppna och trevliga.

Nu ska jag traska upp till övre våningen för att kolla om det behövs hjälp inför middagen. Hoppas huvudvärken snart ger med sig!Hwe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar