07 mars 2011

Chokladhälsning

Dagen har, hittills, bestått av två helt lyckade finskalektioner (ja, jag är stolt över mig själv!), en halvflummig religionslektion, två modersmålslektioner var ungarna lärde sig ord jag inte visste vad bettyde (great när man inte kan modersmål åk 6), en lektion var jag enbart läste tidningar, en applåd av killarna i klassen när jag visste att COD = Call of Duty, en kolla-läget-färd till Fäboda och lycka över solsken och choklad.

För en tid sedan läste jag i ÖT att Fazer fyller 120 år i år och varje månad kommer det skickas ut "en smaklig hälsning" till 120st som fyller år. Jag plitade ihop en motivering varför hjärtat skulle få "en smaklig hälsning" och idag hade han tydligen fått det. Lycka för honom som oväntat fick choklad och för mig för att min motivering "vann" (om det ens var 120 st. som skickat in motivering för mars månad. Kanske alla fick? Nej,nej. Jag "vann" nog)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar