02 mars 2011

Norrskensjakt

Ikväll var kvällen jag hade planer på att rätt tidigt krypa ner under täcket för att sova. Var på relativt god väg men eftersom att världens norrsken behagade att uppenbara sig och hjärtat så gärna ville fotografera så packade vi in kameran i bilen och körde iväg mot Fäboda (var vi förövrigt hade en "Allt för konsten" photo shoot igår). Efter ett par kalla minuter ute vid kaffestugan, ett stop vid en åker halvvägs från Fäboda så bar det av ut mot Ådö fiskehamn. Vid fiskehamnen var det riktigt jäkla blåsigt och kallt, men vackert!

En gång förr, hittills i mitt liv, har jag sett liknande norrsken. Helt otroligt mäktigt men också läskigt. Som liten var jag livrädd för norrsken. Jag trodde att det skulle komma ner och ta mig. Troligtvis är det spår av barndomsrädslan som sitter i för jag tycker att det stundvis är snudd på obehagligt.

John Blund kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar