03 mars 2011

Lösningen på allt

Helt sjukt vad dagarna går snabbt nu just. Jag hinner ju knappt vakna innan det är dags att lägga sig igen. Och vad gör jag på dagarna, ingenting! Idag har jag spenderat 3-4h på att klippa och klistra gröna och rosa små pappersbitar. Jag har hjälpt hjärtat med en skoluppgift som jag är, så gott som, säker på att han aldrig skulle gjort själv.

Sportlovet är snart förbi (för de som har haft lov) och jag har sportat mindre än på länge. Känner mig lat och fet. Borde kanske ta mig till simhallen ännu ikväll eller gå ut på en promenad. Imorgon blir det, om vädret tillåter, en promenad till Mässkär. Hoppas att det inte blåser lika löjligt mycket som det gjort idag (på förmiddagen).

Om mindre än en vecka blir hjärtat myndig. Han längtar och jag längtar minst lika mycket. Jag har en känsla som säger att alla världens problem kommer att lösas i och med att onsdagen och hans adertonårsdag kommer. Självklart är det inte så. Det enda som väl egentligen kommer ändra är att jag inte är den enda chauffören i förhållande och att hjärtat lagligt kan dricka alkohol inne på krogen (nu låter det visserligen som om han druckit alkohol inne på krogen tidigare men det är fel. Han har inte brutit förtroende han har haft vid O'Learys utan hållit sig till Pepsi.) Båda av ändringarna är självklart positiva men lär inte ska förändrar världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar