06 mars 2011

Lågstadielärare

Och så var ännu en helg förbi. Fredagens första hälft är raderat ur mitt minne. Jag har absolut ingen aning om vad jag hade för mig dock vet jag att kvällen spenderades med hjärtat och några andra hos grannen min. Vin, Trivial Pursuite och en promenad till Subway blev den kvällens program.

Lördagen spenderades med huvudvärk, ett varv till stallet och så lite drama på kvällen.
Idag har bröllopsmässan besökts (nog för att jag är jävig men jag tycker JGK har haft bättre modevisningar än dagens modeller. Lite mera träning, utstrålning och rörelse så skulle dagens visning varit ok den också.), hästen jag och mor har traskat runt i skogen en stund och så har jag hjärtat hälsat på Cessan ikväll.

Imorgon go vänner så ska jag leka lågstadielärare, allt väl så långt. På morgondagens läseordning finns bl.a. två timmar finska och en timme fysik och kemi. Vem var det som skulle lära vem?
Jag vet ju om att jag inte kan finska och att det högst troligt finns elever i sexan som är bättre på språket än mig men när någon säger det, mer eller mindre rakt ut, så känner man sig alltid lite extra dålig. Det är ju inte precis så att jag vill vara urusel på finska.
Nåja, får se hur det går. Kanske slänger jag in en engelska lektion istället.

Nu sovdags så jag orkar med de rara barnen (och lärarna) imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar