06 maj 2011

Fan, fan, fan

Dagen har varit så bra.
Hårfärgning (börjar vänja mig vid mitt ljusare hår trots att det är för ljust högst upp).
Lunch ute på stan med hjärtat.
Powernap bredvid hjärtat.
En tur till stallet.
Fotbollsmatch var hjärtat stod på linjen och dömde.
Jazz med bästaste Elin. Skrattade gott åt en massa dåliga skämt.
"It's never easy when it's hard. Som smöri till exempel" osv.

Men så kom jag hem och öppnade mejlen.

"Tyvärr räckte inte dina poäng till godkänt resultat i provet"

Helvetes helvete! Hellhellhell!
Jag blir alltså inte student.
Jag ger upp.
Känns så jäkla taskigt när man verkligen försökt plugga och gjort sitt bästa men så räcker det inte.
Hej, jag är misslyckad och kommer tydligen aldrig lära mig finska.
Jag borde nog emigrera.
En månad bartenderskolning i Phuket i höst verkar plötsligt ännu mer lockande.

Ska göra mitt bästa för att sova, men jag har en känsla av att det nog inte går så bra inatt. Men då får det bli film istället.

3 kommentarer:

  1. neeej! Usch va jobbigt! Önskar de sku finnas nå ja sku kunna göra. Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Men nä! Så fick det ju inte gå!
    Njut istället av vad du har, det fixar sig nog.
    Kramar!

    SvaraRadera