08 juli 2011

Dag fem

Är det sant att bara lite mer än halva lägret har gått? Jag har varit här en halv evighet redan!

Trots solsken och värme sov jag inomhus i sisådär 2h före lunchen. Tydligen var jag trött. Öronproppar i öronen och så visste jag inte av denna värld utan sov. Skönt!
Finalmatch i volleyboll, ledarna mot bästa konfirmandlaget. Vi förlorade men kämpade tappert. Var riktigt skoj och det var många riktigt bra bollar!
Efter matchen fick en tjej i publiken för sig att svimmade p.g.v all värme, och jag fick bevisat för mig själv att jag kan tänka rationellt när något händer och agerar lugnt. Alltid bra att veta!
Sov lite till ute i solen så länge ungarna var på lektion. Skönt!
Under kvällsprogrammet lät vi konfirmanderna satsa poäng i "Rena rama satsasi", min blivande grupp satsade bäst och vann! Sedan var det sminkning av KoD-skådespelare. Skoj!
Jåntte var en awesome och riktigt skrämmande död och fångarna samt kärleken skötte sig ypperligt! Precis som det ska va!
Avslutade kvällen med nattbad och bastu med vännerna "utifrån"!

Från och med imorgon måste jag börja göra lite mer här eftersom att Amanda sticker iväg och jag blir gruppledare på riktigt. Skratta eller gråta?

Nu John Blund-dejt!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in dem och stänga ute alla störande ljud när man ska sova. Dock så får jag ibland lite ont i öronen av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

    SvaraRadera
  2. Absolut, jätteskönt!
    Jag får också ont i öronen av öronproppar, speciellt i det örat som är neråt, mot kudden. Dock hittade jag nyligen öronproppar modell mindre som är helt super!

    SvaraRadera
  3. Samma sak för mig får mer ont i örat som jag ligger på. Ska ta och testa att skaffa öronproppar i en mindre storlek. Fick ett par rosa öronproppar av vax av en kollega idag. Hon hade tydligen också haft problem med att hon fick ont av skumproppar. Passade på att testa dem på kontoret i eftermiddag när jag behövde koncentrera mig lite extra. Var hur sköna som helt och dämpade bra. Glömde till och med att ta av mig dem när jag gick hem. Så sköna var de. Ska testa att sova med dem också.

    SvaraRadera