03 juli 2011

Fuldans

Ikväll har vi firat Julia. Ikväll har vi (jag i alla fall) haft en bra kväll! Ikväll är jag hög på dansglädje, vänskap och kärlek.

Jag vet att jag sagt det förr men det tåls att säga igen, jag älskar att dansa!
En av höjdpunkterna ikväll var att dansa enligt "dance like nobody is watching" till dåliga schlagerdägor uppe vid Moody. Oj, så skoj det var!

Jag tror att det finns tre olika "dansstiler" ute på nattklubbar. Tre olika typer av människor som dansar.

Grupp 1. "Jag är klädd i så lite kläder och så höga klackar som möjligt samtidigt som jag försöker dansa så sexigt jag kan. Vem hittar jag ikväll?" Det här är gruppen jag tror att de flesta befinner sig i nångång, mer eller mindre. Jag skrattar åt gruppen och tycker det ser mest töntigt ut att försöka dansa i så skyhöga klackar. Tjejerna kan ju knappt röra sig för att inte trilla på näsan.

Grupp 2. "Jag kan verkligen inte dansa men eftersom att mina vänner dansar så står jag här och försöker röra på mig eftersom att jag inte vill sitta ensam" Det är ju i alla fall skoj att de försöker. Jag är säkert taskigt som sätter den här stämpeln på folk men jag tycker att man ser på vissa att de inte trivs på dansgolvet för fem penni men de är där ändå, troligtvis för att vännerna är där.

Grupp 3. "Jag bryr mig fan i vem som tittar och vad de tycker, jag dansar för att det är skoj inte för att vara snygg" Själv skulle jag, i alla fall nu för tiden, placera mig och mina vänner i denna grupp, gruppen var man "fuldansar".
Jag bara älskar att ta ut varje rörelse så mycket jag bara vill, hoppa när jag vill och snurra när jag känner för det. Jag bara älskar att kunna gå ut i ett par Converse eller platta gladiatorsandaler som man dansar betydligt mer i än ett par löjligt höga klackar. Inget fel på klackar! Klackar kan vara helt sjukt snyggt och man känner sig alltid så kvinnlig i klackar. MEN, man fuldansar inte på samma sätt i klackar som i platta skor!

Har en känsla av att jag skrivit ett i princip likadant inlägg tidigare, men eftersom att jag är för lat för att kolla upp det så skrev jag ett igen.

Och jag bara älskar att bo krypväg från centrum, ett stenkast bort. Dock traskade jag hem istället för att krypa och någon annan än jag skulle nog hamna att kasta stenen för att få den ända fram, men i alla fall!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar