16 juli 2011

Och varför ringde inte alarmet idag?

Varför sover jag så mycket? Visst har jag haft en sömnskuld från lägret men nu börjar nog mitt sovande gå till överdrift! Inatt låg jag i sängen i 13,5h! Dock var jag vaken/halvsov jag i 1,5h. Men jag har sovit minst 12h inatt. De två nätterna före sov jag ca 10h/natt plus att jag sov ett par timmar på dagen.

Googlade på hur mycket sömn internet tycker att man behöver och hittade bl.a. det här:

"Efter tonåren tills man blir ”gammal” så är sömnbehovet ganska konstant runt 7½ till 8½ timmar. När man blir äldre blir sömnbehovet ytterligare lite mindre, runt 6 timmar. Man kan dock vänja kroppen med både högre och lägre sömnbehöv (från 4 till 9 timmar)."


Det positiva är ju då att jag inte är gammal men jag tycker ändå jag sover löjligt mycket. Fast jag ska väl inte klaga när jag för en gångs skull inte legat vaken hela halva natten trots att det varit fullmån.


Nu måste koreografin bli färdig så jag hinner memorera den innan Ina och Sabina kommer hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar