12 mars 2010

Dans x 3

Snart dör min dator så det blir ett någorlunda snabbskrivet inlägg idag, och lika bra är väl det så sitter jag inte uppe hela natten. Är ju visserligen bara att mata den med lite ström men jag är för lat för att hämta sladden nu när jag redan krupit ner under täcket.

Idag är dagen som definitivt har gått i tränandets tecken, men det sörjer jag inte över. Började dagen, senare än planerat, med att dansa igenom lite UWP danser för mig själv, fortsatte sedan till centret var jag drog ett dansprojekt för 7 konfirmandtjejer och vidare därifrån på Zumba.
Idag var första gången jag verkligen tyckte Zumba var roligt. Har inte tidigare förstått hysterin bakom det hela eftersom att det bara är vanlig aerobic med inslag av samba/salsa och ett coolt namn. Var riktigt skoj idag och med facit i hand ångrar jag att jag inte pallrat mig iväg på torsdags Zumban redan i Januari när JKG säsongen drog igång.

Härligt med mycket träning och speciellt rolig träning man blir riktigt jobbigt svettig och trött av. Någon annan som har en känsla av att man blir lite extra ren och frech när man duschat efter att man tränat sig riktigt svettig? Så känns det för mig i alla fall. Nina gillar detta!

Avslutade kvällen med en kakao vid Netti tillsammans med Milena och Tove. Roligt att ha båda hemma på samma gång. Allt för länge sedan sist.

Nu bokläsning och så sovdags. Ny dag imorogon och då måste jag verkligen ta mig i kragen och plugga lite matte. Kan ju inte komma till Åbo utan att ha övat alls.. då blir nog bror lite besviken.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar