19 mars 2010

Man ska inte ljuga

Nu skulle jag kunna ljunga ihop en historia om hur duktig och aktiv jag varit idag. Berätta om hur långt jag gick på min promenad, hur många vänner jag hunnit träffa och dricka kaffe med, hur mycket jag pluggat och hur mycket kul jag hittat på ikväll men eftersom att det bara vore lögn så hoppar jag över det. Om sanningen ska fram har jag inte kommit ur mina mjukisbyxor idag, de två gånger jag visat näsan utanför dörren var när jag traskat till Sale (70 steg en väg) för att en gång köpa kex och juice och den andra gången färdiglagad makaronilåda, wc-papper och choklad, jag pluggade lite matte men när bror inte klarade en uppgift gav vi upp och kvällen har hittills spenderats i soffan framför tv med lite choklad (hann inte få så mycket eftersom att, hör och häpna, bror käkade mer än mig).
Första gången jag traskade till Sale var vädret helt okej, mulet men rätt varmt, och jag hade gärna traskat en bit men precis när man hunnit känna efter hur skönt det skulle vara att gå en bit samt fått upp farten är det bara att sakta in igen och svänga in till butiken. Hade jag inte lagt på kaffepannan hemma hade jag kunnat gå en bit men nu var det bara att traska in i butiken, plocka åt mig vad jag behövde och traska hem igen.

Har läst bloggar idag och på en bekants blogg hittade jag länken till denna fantastiska blogg.

Nu ska jag fortsätt ägna ett öga på nån gammal film på tv tills jag somnar. Det är okej att somna halv 12 på en fredag även fast man inte ska stiga upp tidigt nästa morgon eller har något annat viktigt för sig man borde vara utvilad till, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar