15 mars 2010

Söndagslat

Idag har varit söndagslat mer eller mindre hela dagen, men eftersom att det varit Söndag tycker jag ändå det är helt okej.
Började spela ett hänga gubben spel på facebook men blev arg när det hela tiden hakade upp sig när jag började få lite högre poäng. Samtidigt som jag satt och blev småsur på spelet tryckte jag i mig godiset som lämnat från igår. Traskade iväg på en promenad över isen ut till Mässkär med mamma. Förfrös kinderna, käkade en svindyr gris och drack en lika dyr kaffe.
Kvällsplanerna var att ta en kaffe vid Friends med Elin och Tove och visst blev det så men istället för att bara sitta där för oss själva hittade vi gamla högstadievänner samt några som iaf jag inte kände från förr att spendera kvällen med. Fast egentligen ljög jag lite, för kaffe var det bara Elin som drack.

Som övrig info om dagen kan jag berätta att lillkissen har varit lite extra knäpp hela dagen. Hängt i gardiner, klöst på tapeterna, traskat runt bland blommarna på fönsterbrädet, krafsat på dörrar och sprungit hit och dit och överallt. Jobbig men ack så söt är hon.

Har börjat få lite matteångest. Speciellt eftersom att kvällen före studentskrivningarna kommer tillbringas i Vasa var jag, Viktor och Cessan ska gå på stand up-show. Magnus Betnér. Kommer bli rätt sent innan jag är hemma igen och antagligen kommer jag få lite för få timmar sömn före provet. Crap. Men biljetten är köpt för länge sedan och jag antar att det blir en skoj kväll.

Nu blir det att kolla Numbers på TV tills jag somnar på soffan. Vaknar antagligen om nån timme för att förflytta mig till mitt rum och sängen. Jag är beroende av att somna framför TVn, en film, en bok eller liknande..

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar