20 mars 2010

Kopparklot

Idag har jag varit i alla fall lite mer aktiv än igår men jag har också varit dummare och mer trögtänkt än någonsin förr. Har knappt fattat något av matematiken och jag förstår inte hur bror orkar med mig när jag fortfarande inte klarar av att räkna tal som jag räknat tusen gånger förr.

Nu just är jag på andra varvet pluggande på dagen. I pausen har jag hunnit nörda lite, ta en powernap samt vara på en två-timmars lunch/kaffepaus med Mia. Under två timmar hinner man diskutera JKG, dans, koreografi, jobbiga småtjejer (egentligen bara en med det vore ju elakt att skriva), hästar, ridning, studier och så har stackars Mia fått höra en massa om UWP. Varning: Om du inte vill få en allt för lång historia av mig, fråga mig inget, jag upprepar, INGET om resan. Jag kan inte sluta tala när jag en gång sätter igång.

Nu borde jag räkna ut om kopparklotet i uppgift 6 är ihåligt eller ej. Lovade bror att ha svar på uppgiften, samt uträkning när han är hemma från sin springtur. Har visserligen räknat samma uppgift en gång förr och vet att svaret blir Ja, det är ihåligt. Dock borde jag få fram en fin uträkning utan att tjuvkika i mina papper. Önska mig lycka till!

Jag har ett sår i örat. Det började som en liten..prick av något slag som jag såklart inte kunde låta bli att peta på. Pricken började blöda och blev en sårskorpa, jag petade på sårskorpan som började blöda och blev en ny sårskorpa som jag petade på tills den blödde... ja, du förstår. Ond cirkel kanske det kallas..

Nu tillbaka till mitt kopparklot.

1 kommentar:

  1. Nej nej jag frågade ju så jag VILLE höra om UWP :D De var bara intressant :)

    SvaraRadera