09 mars 2010

Ett nytt försök

Okej, då var det dags att ta sig i kragen igen och få lite liv i bloggen som dog bort för en tid. Vet inte riktigt varför jag slutade blogga, det bara blev så. Har haft många, många bloggidéer men på grund av, ja jag vet inte vad, har dom inte blivit mer än tankar.

Sedan jag skrev sist har det nog inte hänt något jättespännande. Jag har inte förändrat världen, slutat trycka i mej godis, träffat några uppies eller flyttat hemifrån. Men jag har medverkat i en dansteater och i en bröllopsmässa, jag har varit i Åbo en vecka, druckit otaliga koppar kaffe och spendera en massa tid med bra mänskor.

Har dom senaste dagarna (läs: i alla fall den senaste veckan) gått omkring och saknat mina Up With People vänner lite extra mycke. Vet inte varför, har bara gjort det. Dessutom har jag varit en aning M-bitter. Tänkt rätt mycket på honom men inte blivit klokare för det.
En annan sak jag undrat över är hur det kommer sig att vissa mänskor har en tendens att alltigd hitta någon att tycka om och bli omtyckt av. Vissar har en förmåga att liksom dra till sig en pojkvän/flickvän. Vissa hinner knappt ur ett förhållande förrän nästa förhållande är officielt. Orättvist är vad det är. När man en gång hittar någon man tycker massor om så visar det sig att han är omogen, otrogen och säkert fler o-ord.
Det var dagens bittratankar. Nu ska jag krypa ner under täcket för att sova. Förhoppningsvis har jag inga nattliga äventyr för mig inatt. Senaste natt plockade jag ut min piercing i sömnen...

Gonatt.

Ps. Förrän jag går och lägger mig ska jag hurra lite för att Elin flyttat tillbaka till barnddomsstaden och för Viktor som idag bara har 365 dagar tills han är myndig. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar