20 mars 2010

Nytt och eget

Ett, tu, tre och så blev det nya färger, ny text och lite omflyttat på bloggen min. Har suttit och knåpat med färger, text och allmänt utseende en rätt lång stund nu och trots att jag kanske inte är 100% nöjd är jag betydligt nöjdare än med förra utseendet jag egentligen aldrig gillade riktigt mycket.
Hade även tänkt byta ninabloggarigen till något annat men kom inte på något bra så det fick förbli som det är. Kanske är jag mer påhittig en annan dag.

Kan för tillfället knappt hålla upp ögonen. Är tröttare än tröttast och nu är det definitivt okej att krypa ner under täcket. Hoppas bror tänker i samma banor eftersom att det är lite svårt att somna när gästrummet samtidigt är vardagsrum, datarum, matsal, tv-rum, nästan sovrum (sovalkov här intill) och nästan kök (liten kokvrå strax bredvid. That's life när man delar en etta med någon annan. Men jag klagar inte. Njuter av varje minut jag inte bor hemma under samma tak som mamma och pappa. Inte det att jag inte gillar föräldrarskapet men oj vad jag längtar till att flytta hemifrån! Vill så gärna bo i egen lägenhet och sköta mig själv. Inte ha någon som bryr sig om vad jag gör, med vem jag umgås, vart jag är påväg, hur länge jag tänker vara borta, hur det ser ut i mitt rum osv.

Jag skulle ju sova, inte fantisera om eget boende. Förhoppningsvis kommer dagen då jag flyttar hemifrån förr eller senare. (Hoppas förr)

Nu ska soffan bli säng och jag ska gå på date med John Blund!

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar