24 mars 2010

Blandade känslor

Den här dagen har rusat iväg i väldans fart, har knappt hunnit med. Det jag hunnit med idag är skicka in två sommarjobbs ansökningar, köra ett varv till Bennäs för att lämna in min MAOLs tabeller samt miniräknare till matteläraren för check inför morgondagens sammandrabbning,druckit kaffe men en som mobbat mitt bloggnamn (Jag är påväg men vet inte vart jag ska)som jag fick förklara att har att göra med att jag inte har en aning om vad jag ska hitta på med mitt liv. Borde börja studera nått men vet inte vad, var och när. Jag har även handlat mat för att klara mig igenom striden imorgon samt färgat håret på mobbaren. Okej, ska väl erkänna att jag mobbat mobbaren lite idag också... men är man en grabb och har en rosa plast-hårborste som ser ut som om det skulle vara Barbies, en rosa hårtork samt lyssnar på Justin Bieber så får man nog skylla sig själv lite.

Har blandade känslor inför den avgörande striden imorgon. Blod, svett och tårar om det så krävs men jag måste helt enkelt vinna mot siffrorna! Kan inte påstå att det känns som om jag kan jättemycket mer än förra gången jag skulle skriva matte men vet med säkerhet att jag pluggat mycket mer och därför känns det iaf lite säkrare. Om det inte går vägen kommer det kännas lite som om jag sviker bror. Han som frivilligt lagt ner så mycket tid på att plugga med mig och så klantar jag ändå till det och misslyckas. Måste försöka tänka positivt, krävs ju ändå inte allt för många poäng för att bli godkänd och mer än det behövs inte. Jag stävar inte mot höga vitsord, bara att bli godkänd.
Oh my, hur ska detta gå?

Hinner jag, vilket jag antagligen inte gör, uppdaterar jag morgonens feelis före jag sticker iväg mot skolan.
Ska somna till en film, Män Som Hatar Kvinnor. Tror jag börjar tänka och fundera för mycket om allt blir mörkt och tyst före jag somnar.

Önska mig lycka till.
Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar