02 maj 2010

Don't drink and drive

Nu ska jag vara arg och led över två saker. Två saker som för dom flesta är rätt självklara men vissa helt enkelt inte verkar bry sig om. Två saker som jag tänkt på flera gånger under den senaste tiden men som jag ikväll kom att tänka lite extra mycket på.

Första saken jag ska ösa lite hat över är otrohet. Har du en pojkvän/flickvän så var trogen! Ska inte vara så svårt kan man tycka men ack så svårt vissa har med det. Finns ingen ursäkt i världen att vara otrogen. Finns så klart folk som dricker waaay too much, blir äckligt fulla, har ingen aning om vad de gör och gör totalt fel saker. Händer det så hoppas jag att personen som varit otrogen vaknar upp med den värsta morkkisen ever och sedan har tillräckligt med mod i sig för att berätta för pojk-/flickvännen vad som hänt. Ärlighet vara ju alltid längst. Vad som sen räknas som otrohet får väl varje par reda ut på egenhand men håll för allt i världen dom gränser ni själva satt!
Jag vet precis hur ont det gör och hur jäkligt det är att bli sviken på ett sånt här sätt så jag kan helt enkelt inte förstå mig på personer som inte kan hålla sig till han/hon som borde vara den enda.

Den andra saken jag ska ösa lite hat över är personer som sätter sig i/på ett motordrivet fordon efter att dom druckit alkohol. Jag vet att det finns en hel del personer som anser att en öl inte gör någon skillnad och att dom bra kan dricka en öl, vänta en liten stund och sedan köra. Okej, så lång kanske jag kan sträcka mig men jag skulle nog inte göra det själv. Jag tror att om man en gång börjar med att dra sin gräns vid en öl och sedan köra så blir det lätt till att gränsen plötsligt flyttas och man tycker att man nog kan dricka två öl och sedan köra. Kanske går det så bra att dricka två öl och efter det sätta sig i/på sitt fordon att man nångång dricker tre eller fyra öl och sen kör man iväg. Går det bra då också kanske man nästa gång dricker ännu mer innan man kör och förr eller senare så går det på tok på ett eller annat sätt. Mister du körkortet på grund av att du druckit, inte mitt problem! Om någon sätter sig onykter bakom ratten och kör ihjäl sig själv så har jag lite svårt för att inte tänka "skyll dig själv" trots att det är tragiskt. Men sätter man sig onykter bakom ratten så riskerar man ju inte bara sitt eget liv utan så många andras också.
Kanske är jag konservativ men jag skulle inte ha något emot att det skulle bli en nolltolerans lag när det gäller alkohol och fordon. Dricker man alkohol så är det bara så att man går, cyklar eller har en nykter chaufför!
Dumma mänskor som dricker och kör!


Sådär på tal om något annat så hade jag en bra kväll. Satt i bilen mer eller mindre hela kvällen, lyssnade på musik, körde lite hit och dit samt bara satt.
Igen en gång har klockan slagit lite väl sent och det är definitivt dags för sömn!

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar