24 maj 2010

Skratta eller gråta?

Lördagskvällen var en fröjd för kropp och själ. Eller.. iaf för själ, att äta en massa choklad och vaka till en bra bit in på morgonen är väl inte så hälsosamt för kroppen men det bryr jag mig inte om. Jag och C hade en jättebra kväll med kycklingsallad, frukt + chokladfondue, vin, saltakex + mjukost, film och en massa prat. Det var länge sedan jag var uppe så länge och bara satt och pratade. Innan jag cyklade iväg hemåt hann jag vänta ut regnet som drog över staden, läsa morgontidningen som droppade in genom brevinkastet samt ungefär 100ggr tänka "ne, nu e ja no så trött så ja ska börj fa hemåt".
Postiljonsaldot på väg hem: 3. Två som cyklade och en som bilade.
Helt ärligt så tycker jag nästan att det skulle vara lite roligt att cykla ut post nån natt igen. Fast bara om det är bra väder.

Idag har varit en sådär lagom slö dag. Har läst ut boken Ta livet av mig, mamma!, småätit godis och slöat ända tills rätt sent ikväll när jag bestämde mig för att gå ut på en ordentlig promenad. När jag kom hem var jag träningsinspirerad och googlade lite om tränings- och näringslära. Hittade en sida var man kunde föra träningsdagbok på en hel massa olika sätt hit och dit men det brydde jag mig inte så mycket om men det fanns ett ställe där man kunde räkna ut sitt BMI. Enligt den sidan är jag precis på gränsen till överviktig. Visste knappt om jag skulle skratta eller gråta.

Imorgon ska jag rida, hade tänkt mig en terrängtur. Det lovas massor av regn. Tack. Som tur var finns det manege, blir att rida inomhus istället. Min plan (som antagligen inte kommer följas om jag känner mig själv rätt) är att stiga upp tidigt och vara i stallet innan fjollhästen är ute i hagen. Får se hur det går med den saken.
Kanske dags att sova om det ska lyckas..

Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar