22 maj 2010

Gbg, Oslo, Jeppis

Stavfel, syftningsfel och liknande skylls helt kallt på tröttheten.

Mitt projekt gick helt okej. Lämnade det mesta som har med Jakobstad att göra bakom mig och bara njöt av resan. Att vissa här hemma ärligt kunde glädja sig över att jag hade det skoj gladde mig enormt! Jag hade det löjligt bra, jag är otroligt glad att jag åkte iväg och jag har kommit fram till att det är lättare att säga hejdå åt någon andra gången eftersom att man då vet att det inte är omöjligt att man ses igen.
Det går inte att beskriva den lycka jag känner över att ha fått träffa dom underbara uppisarna igen en gång. Har under dagarna i Göteborg och Oslo skrattat massor, tittat på en del bra och några sämre filmer (Adam, 2010, My sisters keeper och The last song, Get Smart och Bridge to Terabithia), delat minnen, varit med på foton (Jumping pics), titta på parader, Norska kungafamiljen, vinkat åt Norska kungafamiljen, käkat en massa glass, kommit fram till att Norrmän sådär överlag är snygga, kommit fram till att det mesta i Norge är dyrt, kommit fram till att det finns bekväma och bra bussar samt kommit fram till att hon gillar Kastrup, flygfältet i Köpenhamn.

Att komma hem var rätt ångestladdat. Visste att jag skulle hem till pengabrist och arbetslöshet men hem måste man väl. Man kan ju inte springa ifrån verkligheten hur länge som helst.
Idag har hur som helst varit en bra dag. Började dagen men ett besök hos naprapat J.H vilket gjorde att min nacke, idag, varit bättre än på länge (borde alltså inte sitta så mycket framför datorn som dödar nacken min), fortsatte dagen med att impulsshoppa en parfym, läsa lite vid bibban, luncha och kaffa med C. och spela ett gammalt dataspel jag hittade (Robinson. Helt awesome!). Ikväll har jag haft en bra kväll också. Har till största delen kört runt lite här och där och pratat om ditt och datt förutom jobb och pengar (förutom JAROs) vilket uppskattades.

Imorgon blir det till att gå på basar, antagligen rida och så ha/fara på vinkväll. Great success!

Nu ska jag ta boken jag äntligen lånade hem från bibban (Ta livet av mig, mamma) med mig och krypa ner under täcket.

Gonatt

2 kommentarer:

  1. Låter som en intressant bok. Vad handlar den om? :)

    SvaraRadera
  2. "En mors berättelse om flickan som vägrade äta". Verklighetsbaserad. Familjen de handlar om bor i Purmo. Småläskig men superläsvärd bok!

    SvaraRadera