10 maj 2010

Nostalgi

Söndag. Morsdag.
Har haft en helt okej dag. Har uppvaktat mormor på morsdagen. Hon bjöd på smörgåstårta, gräddtårta och andra godsaker. Åt smörgåstårta tills jag höll på att spricka. Smaskens. Dagens väder sade att det var en film dag idag. Kollade på Around the world in 80 days. Hade aldrig sett den förr och blev inte speciellt impad. Har också bokat flygbiljett (sthlm - gbg) samt fixat boende en natt i sthlm. Fast egentligen var det mor som fixade boendet...

Läste en blogg var bloggaren skrev om att hon sett på Peter Pan. Fick en otrolig lust att se den igen. Undrar om jag fortfarande kommer ihåg replikerna. Förr kunde jag mer eller mindre hela manuset utan till. Slutade räkna när jag sett filmen 17ggr. Har nog sett den minst lika många gånger till efter det.
Laddade ner filmen, började kolla lite (några sekunder) och blev super nostalgisk. Helt enkelt en underbar film och huvudpersonen Jeremy Sumpter är ju söt som socker.
Ska se på filmen tills jag somnar vilket jag antagligen gör rätt snart. Men det är lugnt, på torsdagen kommer jag ha 10h på båten som ska dödas på något sätt, film blir bra då.

Snart gonatt.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅHHH!!! Jag å vill!!! Int kan du möjligtvis tänka dig att se den en gång extra med mig sen?? :D

    SvaraRadera
  2. Jag kan se den hur MÅNGA GÅNGER som helst!!

    SvaraRadera