06 maj 2010

A shooting star?

Sista dagen som vikarie i engelska är över men det betyder ju inte att jag kommer vara borta från Oxhamns sådär jättelänge. En dag har jag ledigt, sen ska jag dit igen, visserligen bara för en timme men på måndagen ska jag vara hela dagen. Lite extra klirr i kassan inför resan tackar jag så mycket för.
Annat jag hunnit med idag är: hälsa på mormor, dricka kaffe med C & V, försöka leka mattelärare åt V (men det är nog som hans far sade "E int e lite som att en blind leder en blind om du ska lär honom matte?"), hälsa på gänget vid O'Learys samt lova kusin M att jag kan hämta honom från stan i natt nångång. Gänget vid O'Learys, dom som jobbar där alltså, dom är ju bara helt fantastiska. Varje besök där garanterar ett ordentligt skrattanfall. Visserligen tycker jag fortfarande att dom kunde skippa en del kommentarer och så.. men nog är dom härliga iaf.

Det här med att lova kusin M att jag är chaufför ännu ikväll/inatt kanske inte var det smartaste jag gjort eftersom att jag är riktigt trött.. men har man lovat så har man. Ska försöka hitta på något som håller mig vaken. O'Learys, Netti och Friends stänger ju alla halv två, eller nå är det valomerkki, så jag antar att han vill hem senast då.

Såg förresten något märkligt på himlen nu ikväll. Möjligtvis så var det bara en fallande stjärna, men den var grön och såg ut att vara så nära, precis över trädtopparna. Jag vill tro att det var något mer spännande än ett stjärnfall. Men för att vara på säkra sidan så önskade jag mig nånting. Vore ju dumt att inte önska om det nu bara var ett stjärnfall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar