04 maj 2010

Stressigt men lyckligt

Idag började jag dagen med att stressa och så fortsatte den.
Eftersom att något konstigt ljud stört min skönhetssömn har jag helt enkelt, fortfarande sovande, fått ljudet att tystna. Ljudet var min väckarklocka. 09:41 slog jag upp ögonen och min första tanke, som jag förövrigt tänkte högt var Damn it! Hade exakt 19minuter på mig att käka frukost, hitta kläder, klä på mig, sminka mig, cykla till Oxhamns, kopiera upp en massa papper och infinna mig i rätt klassrum. Skulle jag ha haft lektion på Oxhamns sida skulle jag hunnit men eftersom att klockorna i Ox. och Rådmans går olika så var jag lite sen. Men jag tror inte eleverna störde sig sådär värst mycket på det.
Dagen i skolan var mest ett stressande mellan kopieringsmaskinen, klassrummen och lärarummen var jag försökte hitta lärare jag ska vikariera imorgon och på fredag. Hon jag ska vikariera en timme imorgon hittade jag inte så jag får väl berätta en rolig historia, läsa en novell eller stå på händerna som underhållning.
Kom hem hade sisådär en timme på mig innan det var dags för genrep (JKG-vårfest). Har just genrepat och är nu hem av och an för att slänga lite mat i mig innan jag måste tillbaka för att vårfesta sådär på riktigt.

Under timmen jag var hemma mellan vikarierandet och genrepandet bokade jag resa till Stockholm. HURRA!! Visserligen är jag bara halvvägs då ännu men jag är på väg. Ska, när jag kommer hem från vårfesten, klura ut billigaste och smidigaste sättet att ta mig till Göteborg. Hoppas på att slippa dit samma dag som jag kommer till Sthlm, annars får jag försöka hitta någonstans att bo en natt, vilket egentligen inte är ett problem.

Nu mat, snart JKG-vårfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar