03 maj 2010

Skitungar

Dagens stora fråga är varför vissa ungar ska vara så fruktansvärt uppkäftiga och jobbiga. Visst, det hör väl till att en vikarie ska testas lite, men kom igen, det finns gränser! Det är ju bara omoget att bete sig så som skitungarna jag var lärare åt idag gjorde. Gosh, vad jag skulle ha vela ta till fula hotande ord men snäll som jag är så nöjde jag mig med att höja på rösten och be dem snällt men ack så bestämt att skärpa sig och vara tysta.
Jag tyckte synd om dom två änglabarnen som satt och uppförde sig exemplariskt eftersom resten av klassen mest bara härjade.

Förutom sista lektionen så var skoldagen bra. En lektion som var lite halv kaosartad eftersom att jag inte förberett mig ordentligt och en lektion med UWP presentation.
Rektorn sökte upp mig idag och erbjöd mig vikariat nästa vecka måndag-onsdag. Hurra, mer pengar tänkte jag och tackade ja. Rasten efteråt kom hon igen och meddelade att det blivit ett missförstånd och att läraren jag skulle vikariera hade fixat vikarie på egenhand. Lite småtaskigt, hade redan hunnit se framemot att vara modersmålslärare. Men nåja, en dag nästa vecka fick jag iaf ett vikariat, som musiklärare. Tillåt mig att småle. HA HA HA. Jag, musiklärare? Stackers elever!

Nu ska jag samla mod och ork för att ringa min finskalärare, vet dock inte vad jag ska säga honom. Sen ska jag kolla priser och tider för en eventuell Norgeresa och sluta eftermiddagen med en ridtur i solskenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar