26 maj 2010

Min förmiddag blev inte riktigt som jag planerade... Somnade på soffan och sov bort hela förmiddagen. Vaknade upp lite halvförvirrad, sörplade i mig lite ärtsoppa och cyklade mot stan med L. Kaffade med henne tills hon skulle på jobb och då blev det ärenden på stan för min del. Hade en bok som skulle lämnas in på bibban, ett brev som skulle postas och lite grejs som skulle köpas. Strosade på en liten stund vid bibban och fick av en slump ögonen på en bok skriven av en Jakobstadsbo, eftersom att jag, som vanligt, inte hade något lånekort med mig satte jag mig ner och läste en stund. Lite halv osammanhängande tyckte jag att boken var, iaf så långt som jag läst... får fortsätta en annan dag, kanske jag till och med kommer ihåg att ta med mitt lånekort en vacker dag..

Ikväll har det varit lite planering med några vänner, googlande av hostel i Krakow (försökte bl.a. komma på vad hostelet jag bodde på där hette.. tack och lov finns L. som har koll på och minns allt!) och ett, nästan ovanligt, trevligt besök till O'learys.

Den stora frågan som nu ska lösas är om jag ska se på film tills jag somnar, lyssna på en ljudbok eller läsa en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar