25 maj 2010

Lurvboll

Har varit äckligt lat idag. Sov bort hela förmiddagen, vaknade och gjorde absolut ingenting. Tack och lov ville mormor ha hjälp med att lägga in en ny telefonnummer i mobiltelefonen så jag hoppade på cykeln och tog mig dit. Satt där en stund och pratade med henne innan jag gav mig iväg på en lagom lång cykeltur. Varför tog jag mig inte tid att göra något tidigare idag? Är ju så skönt när man väl kommer igång!

Min nacke är dock inte helt övertygad om att en cykeltur var en jättegod idé.. Blir att knapra i sig värkmedicin idag igen och möjligtvis muskelavslappande medicin, måste bara fundera om jag ska köra mer idag - röd triangel på förpackningen.. Imorgon blir det nog att kontakta naprapat JH för en till dejt.

Dagens hittills bästa stund var nog när jag och mor lyckades, nästan lite för lätt, att övertyga far om att lillkissen behöver få en lekkamrat. Ikväll flyttar en ny lurvboll in i familjen. LYCKA! Nu blir det en ny lillkisse. Vad ska Zeeva då kallas? Mellankissen? Vad den nya kissen ska heta är också ett mysterium än så länge. Jag och mor hade några förslag Sugar, Yatzi, Zelma...
Lite skrämmande är det såklart att far var så lättövertalad. Hoppas han inte är sjuk.

Nu ska jag snabbt springa genom duschen, äta nått och hoppas far snart kommer hem med bilen så vi kan åka iväg efter den lilla nya familjemedlemmen. I'm so excited!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar