26 maj 2010

Uppe med tuppen

Jahapp, klockan är bara lite över 8 och jag är redan vaken och uppstigen, helt frivilligt utan planer för dagen. Vaknade kanske inte helt frivilligt, minikissen (som min kära far döpt till Sally, vilket jag inte gillar alls) hade kräkljud bredvid mig och eftersom att jag inte tyckte det här med kattspyor i sängen var något jag ville ha blev hon förflyttad till golvet.

Solen skiner och vädret där ute skriker att det inte lämpar sig för att krypa ner under täcket igen fast jag måste erkänna att det lockar en aning. Kanske skulle jag gå ut på en promenad och sen vila en halv timme eller två. Har på känn att det skulle kännas mer okej att sova en stund om man gjort något före. Ska kolla hur många grader det är där ute och sedan bestämma mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar