29 april 2010

Angst

Har småangstat över den jäkla finskan den senaste tiden. Min kära rektor överöste mig med angst idag när hon ringde och mer eller mindre sade att jag inte har en chans att bli student till våren. "Det är ju nog inte realistiskt" Tusen tack för att du tror på mig.
Helt ärligt har jag inte den minsta lust att ens försöka kämpa nu just. Kan lika gärna inse att 1) Jag lär mig inte finska och 2) Jag kommer aldrig bli student och bara strunt i allt. Flytta bort till nått icke finskspråkigt ställe, försöka hitta ett jobb och bli en misslyckad mänska som aldrig lyckades i skolan och nu jobbar med nått lågavlönat skitjobb, för vem vill ge ett jobb åt någon som inte har en utbildning?

Jag har ångest. Jag är led allt. Jag hatar finska!

2 kommentarer:

  1. Nina!! Du kommer klara det, tänk jag suger ju fan på finska och klarade det så kämpa på du är så nära. Jag tror på dig vännen!
    // Julia

    SvaraRadera