09 april 2010

Vintage

Vaknade upp på lite halvtaskigt humör idag. Tog mig efter några om och men till stan för att, som vanligt, dricka kaffe vid LBB men kaffandet blev uppskjuten och mitt humör sjönk några steg till. Bitter, sur och inåtvänd traskade jag till "modehuset mitt i stan" för att köpa nått ätbart, självklart träffade jag på flera halvbekanta, såna som man har en känsla av att man måste stanna och byta några ord med trots att man egentligen inte känner dom och när man ska traska vidare är det alltid lite halv awkward. Tog min nyinköpta sallad och mitt sura humör med mig till bibban var jag nu sitter och väntar på att igen en gång sticka till LBB för att kaffa, dock försvann mitt sura humör när jag helt av en slum sprang förbi en underbar bok jag länge stod och bläddrade i. "Vintage, din guide till vintage stilen" tror jag boken hette och den var fylld med klänningar i alla färger, former och mönster man kan tänka sig. En dag ska jag bli en klänningmänska, vara snyggt smal, ännu längre och helt kallt traska gatan fram med en elegant klänning, i Vintage stil, som sitter helt perfekt.

Nu är magen fyll med sallad, humöret helt okej och jag känner pressen komma krypande - ska prata om UWP ikväll och jag borde verkligen fixa powerpoint presentationen... men istället ska jag fortsätta läsa "Ta livet av mig, mamma!" av Marianne Käcko, som jag började läsa igår, tills V ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar