30 april 2010

Valborg

Valborgsmässoafton.. jahapp.. Skulle ljuga om jag sade att jag inte hade någon lust att vara i Åbo nu just. Förra året hade jag en riktigt bra vappen där och skulle gärna gjort om det men nu är det som det är och jag är hemma och gör det bästa av situationen.

Hade en super chill dag i Oxhamns. Pratade om UWP en timme och den andra timmen så var kort eftersom att våren skulle sjungas in på traditionellt vis. Om det var så traditionellt kan man ju fundera på, i alla fall var det inte som förr. Vi var inte utomhus (vilket visserligen beror på regnet) och ingen vårflicka valdes. Tydligen är jag gammal. Tydligen är det flera år sedan dom slutade utse en vårflicka. "Om det inte utses en vårpojke ska det inte utses en vårflicka heller". Jaha, men varför inte utse en vårpojke då? Jag tyckte i alla fall att det var en fin tradition.
Efter att våren sjungits in slutade alla och min dag fortsatte med huvudvärk, powernap, mathandling, städning och så middag med M.
Middagen slutade lite väl plötsligt eftersom att M måste hem för att se till att hennes kille skulle bli uppäten av hennes föräldrar.. eller liknande.
Tre saker hann vi i alla fall konstatera under middagen
1) Black Tower har fortfarande goda viner.
2) Vid det här laget borde vi räknas som experter på att laga skinkpaj. Dom blir alltid lika goda!
3) Vi är fortfarande expert på att laga choklad sås och vår maräng-glass-chokladsåsmix var himmelskt god!

Efter en del om och men blir det nu att hoppa på cykeln och cykla mot O'learys. Hoppas att det inte regnar så mycket!

Glada vappen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar