13 april 2010

Hur man säger saker.

Nu har jag lagt ner sisådär en timme på att komma på hur jag ska säga saker och ting för att få fram min poäng utan att hänga ut någon..har hittills inte kommit på något bra sätt.

Hur som helst har jag lite tankar.
Ibland säger man ju fel saker, med fel menar jag nu taskiga, ibland tänker man sig inte för helt enkelt och det är helt mänskligt, det viktiga är väl då att man ber om ursäkt, right? Om man inte ber om ursäkt så menar man väl verkligen det man säger och står för det utan att bry sig om vad den andra tycker. Sen kan man ju säga taskiga saker sådär på skämt och så länge båda förstår att det är ett skämt så är allt okej, men genast när den ena inte riktigt är med på noterna så blir det ju taskigt på riktigt.
En annan sak jag har för mej, rätt mej gärna om jag har fel, är att tystnad också är ett svar, ett jag-håller-med-svar och då borde ju att inte svara utan istället byta samtalsämne betyda samma sak.

Tur att det finns människor som bryr sig. Blir varm i hjärtat och glad i magen när folk spontant, utan att man frågat ställer upp. Hurra för skjutsen hem idag så jag slapp traska hem i mörkret!

En tanke till, eller egentligen en fråga. Hur många gånger ska samma sak sägas till en person innan den börjar tro att det är sant?

Nu ska jag tillbringa lite kvalitets tid med smala, snygga tjejer i Americas Next Top Model.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar