28 april 2010

Hot chocolate

Att leka engelskalärare i högstadiet är rätt skoj. Speciellt när man får prata om UWP. Love it! 3 av 4 lektioner pratade jag om UWP, en lektion satt jag och försökte få dom rara barnen att endast ägna sig åt sina egna prov. I provet fanns en uppgift var dom skulle välja en valfri film och skriva lite om den. En av ungarna säger "men om man e lessar ha man ju int na tv som man ha siit na filmä på.. tå böv man väl int skriv na". Hade lust att skratta lite men var duktigt höll minen och konstaterade att dom flesta nog sett filmer trots att dom inte har någon tv. Filmer kan man ju se på datorn också.

Sov usligt inatt. Tack månen för att du passade på att vara full just inatt. Klarade mig genom hela skoldagen utan att vara allt för trött, kom hem skypade med bästa svenska T och så kom tröttheten. Istället för att sova en stund moppade jag till Vs.. var jag sov en stund. Vaknade dock av att han tog en bild av min med sin nya telle. Bästa sättet att vakna på. Not. Men det är okej. Kan bjuda på det.

Fortsatte kvällen med att vara trött och förkyld. Var en sväng till dansträningarna med dansade inte, tittade bara på för att försöka lära mig dansprogrammet. Måste hålla mig frisk och vågar inte ta ut mig i onödan. Sen blev det en sväng till mitt andra vardagsrum, O'learys. Drack en varm kakao och kollade lite fotboll.
"Do you have hot chocolate here?"
"Mmmmm....Yes"
Var riktigt skoj när man var där och hörde det. Så sry, var du inte där tycker du säkert inte att det är skoj.

John Blund har kallat på mig hela dagen. Nu ska jag gå på date med honom. Mera prat om UWP imorgon. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar